Fra fashion til «action»-tech: Nå skal Moods of Norway-gründeren lokke ungdom ut på nye eventyr
Fra Los Angeles utvikler Stefan Dahlkvist en app som skal få de unge vekk fra mobilen - og ut i naturen.
Knapt ett år etter Moods of Norway-konkursen planlegger medgründeren bak mote-suksessen, norsk lansering av Yollo.
«Et verktøy som gjør det lettere å ha det moro med venner, prøve nye ting, oppsøke eventyr - og møte nye mennesker», skriver Dahlkvist i en pressemelding.
Han ledet Moods of Norways satsing i USA - frem til det norske selskapet meldte frivillig oppbud etter lang tid med dårlig lønnsomhet, september i fjor.
– Det viser seg at mange tenåringer har ventet på Yollo, noe som kan få dem vekk fra mobilen - og ut i den ekte verden, sier Dahlkvist.
Appen har blitt beta-testet i Los Angeles i seks måneder - og er et sosial nettverk der du blant annet kan opprette grupper, hendelser - og utfordringer.
Du kan også finne inspirasjon til neste tur, alt med et særlig fokus på ekstremsport som surfing, kajakkpadling, fallskjermhopping og fjellklatring.
Målgruppen er 18-26 år - og inntektsmodellen baserer seg på et samarbeid med sponsorer.
– Å dele en positiv opplevelse i virkeligheten, er en av de beste måtene å bygge relasjoner, lindre stress og skape nye vennskap, sier Dahlkvist.
Nå planlegger han lansering i Norge og Los Angeles til høsten.
Les også: Vindtech-gründere landet kapital: «Feiret» med å kite fra Stavanger til Bergen