Går fra Schibsted til telegigant: Geir Jangås blir ny digitalsjef i Telia
Geir Jangås kommer fra stillingen som annonsedirektør i Schibsted i Spania.
Hos Schibsted har Jangås som Director of Advertising hatt resultatansvar for annonsering, drift og salg på tvers av Schibsteds forretningsenheter i Spania, fortelles det i en pressemelding fra Telia. Tidligere har han vært COO i Schibsted Norge Salg, og produktdirektør for Finn.no.
Når han nå går inn i Telia Norge, tar han blant annet med seg "en sterk interesse for teknologi i arbeidsoppgavene", ifølge pressemeldingen. Jangås har engasjert seg i den offentlige debatten rundt teknologi -- blant annet robotisering og digitalisering generelt.
-- Jeg gleder meg veldig til å begynne i Telia Norge. Jeg opplever at selskapet og de ulike merkevarene har en tydelig teknologi- og digitaliseringssatsing basert på kundenes forventninger, og ser frem til å jobbe sammen med menneskene bak merkevarene og deres kunder for å videreutvikle satsingen i et stadig mer endret konkurransebilde, sier Jangås i pressemeldingen.
Han blir en del av ledergruppen til CMO Kjersti Jamne. Hun har ansvaret for alle merkevarene til Telia Norge i privatmarkedet.
-- Han skal lede et team som har tatt Telia til digitaltoppen i Norge, og jeg gleder meg til å jobbe tett med Geir for å ytterligere forsterke denne satsingen hos oss. Han bringer bred og verdifull kompetanse inn i Telia Norge som vil hjelpe oss til å skape enda bedre opplevelser for kundene våre fremover, sier Jamne i pressemeldingen.