Matt Smith (The Lunicorn) og Yrja Oftedahl (Power Ladies) ledet direktesendinger på Facebook under den norske utgaven av Hack The Crisis.
Matt Smith (The Lunicorn) og Yrja Oftedahl (Power Ladies) ledet direktesendinger på Facebook under den norske utgaven av Hack The Crisis.

«Hacket» coronakrisen på 47 timer: Nå får arrangørene bak det norske eventet internasjonal rolle

Den norske utgaven av Hack The Crisis får internasjonal oppmerksomhet.

Publisert Sist oppdatert

På en knapp uke klarte frivillige studenter og gründere å samle det norske tech-miljøet til en 47-timer lang digital konkurranse, med ett mål for øyet: å finne nye løsninger som kan bidra i kampen mot koronaviruset.

740 deltakere fordelt på over 300 teams, samt 130 mentorer, har gjennom helgen avholdt den norske utgaven av det internasjonale fenomenet «Hack The Crisis». Sammen har de utviklet ideer som skal redde liv, bedrifter og lokalsamfunn.

– Det ene er at folk gjerne vil gjøre noe. De vil bidra og løse en krise i stedet for å bare sitte stille. Det andre: dette viser at vi har en enorm kapasitet for samarbeid og samhold i startup-økosystemet. Det er noe vi skal ta med oss videre, sier leder for Oslo Business Region, Gaute Hagerup, som har vært både deltaker og pådriver for eventet.

For å lese artikkelen må du ha abonnement på Shifter+

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Årsabonnement på SHIFTER+
3690,- per år



Bestill her

Månedsabonnement på SHIFTER+
369,- per mnd



Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 1290,- per år

Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 129,- per mnd

Bestill her