Hanne Hollstedt går fra Thon til Schibsted. Foto: Schibsted/PRM

Schibsted Growth henter ny gründer-veileder fra Thon: – Usedvanlig fornøyd

Publisert Sist oppdatert

Hanne Hollstedt skal veilede gründerne Schibsted satser på.

Kun en måned etter at Hanne Hollstedt fikk utmerkelsen "Årets markedsfører" for jobben hun har gjort i Thon Hotels, bytter hun beite.

Turen videre går til Schibsted Growth, som investerer i hurtigvoksende digitale selskaper. Der skal Hollstedt fylle rollen som sjef for markedsføring og trafikk.

– Vi er usedvanlig fornøyd med å ha rekruttert Hanne til oss, sier country manager i Schibsted Growth, Rune Røsten, i en pressemelding.

Selskapet opplyser at de opplevde stor respons på stillingen og hadde mange svært dyktige søkere å velge mellom.

Hollstedt skal ifølge en pressemelding fra Schibsted "bidra aktivt til at gründerselskapene løser sine strategiske og operasjonelle markedsføringsoppgaver på best mulig".

– Jeg gleder meg enormt til å ta fatt på den mest spennende markedsjobben jeg kan tenke meg akkurat nå. Schibsted Growth går en begivenhetsrik tid i møte, og jeg ser frem til å bidra med min erfaring og kompetanse for å styrke markedsarbeidet og konkurransekraften til gründerselskapene, sier hun.

Øker investeringstakten

Schibsted Growth er godt kjent i det norske startup-miljøet, og har de seneste 18 månedene investert i fire selskaper: aksjefondet Harvest, Tillit Forsikring, crowdlending-plattformen FundingPartner og edtech-selskapet Poio.

Fra før består den norske porteføljen til selskapet av Kickback, Lendo, Møteplassen, Prisjakt og Lets’Deal.

– Vi er i dialog med flere spennede startup-selskaper og håper å investere i 3-5 selskaper dette året, sier investeringsansvarlig Christian Horn Hanssen i Schibsted Growth Norge.