Hanne Hollstedt går fra Thon til Schibsted. Foto: Schibsted/PRM
Schibsted Growth henter ny gründer-veileder fra Thon: – Usedvanlig fornøyd
Hanne Hollstedt skal veilede gründerne Schibsted satser på.
Kun en måned etter at Hanne Hollstedt fikk utmerkelsen "Årets markedsfører" for jobben hun har gjort i Thon Hotels, bytter hun beite.
Turen videre går til Schibsted Growth, som investerer i hurtigvoksende digitale selskaper. Der skal Hollstedt fylle rollen som sjef for markedsføring og trafikk.
– Vi er usedvanlig fornøyd med å ha rekruttert Hanne til oss, sier country manager i Schibsted Growth, Rune Røsten, i en pressemelding.
Selskapet opplyser at de opplevde stor respons på stillingen og hadde mange svært dyktige søkere å velge mellom.
Hollstedt skal ifølge en pressemelding fra Schibsted "bidra aktivt til at gründerselskapene løser sine strategiske og operasjonelle markedsføringsoppgaver på best mulig".
– Jeg gleder meg enormt til å ta fatt på den mest spennende markedsjobben jeg kan tenke meg akkurat nå. Schibsted Growth går en begivenhetsrik tid i møte, og jeg ser frem til å bidra med min erfaring og kompetanse for å styrke markedsarbeidet og konkurransekraften til gründerselskapene, sier hun.
Øker investeringstakten
Schibsted Growth er godt kjent i det norske startup-miljøet, og har de seneste 18 månedene investert i fire selskaper: aksjefondet Harvest, Tillit Forsikring, crowdlending-plattformen FundingPartner og edtech-selskapet Poio.
Fra før består den norske porteføljen til selskapet av Kickback, Lendo, Møteplassen, Prisjakt og Lets’Deal.
– Vi er i dialog med flere spennede startup-selskaper og håper å investere i 3-5 selskaper dette året, sier investeringsansvarlig Christian Horn Hanssen i Schibsted Growth Norge.