Ida Bentsen, Benjamin Gaupset og Iben Andrea Syvertsen.
Ida Bentsen, Benjamin Gaupset og Iben Andrea Syvertsen.

Heydays-sjefen gir stafettpinnen videre

Designbyrået får ny daglig leder og utvider teamet med strategisk rådgiver og designer.

Publisert   Sist oppdatert

Ida Bentsen tar over etter daglig leder etter Mathias Hovet. Han har hatt sjefsrollen i ti år og trer nå inn en stilling som strategisk leder samt styreleder.

– Det blir stadig viktigere for oss å ha de riktige strukturene på plass, slik at det faglige får skinne, uten at vi skal ha masse byråkrati, sier Hovet og legger til:

– Med Ida som daglig leder, får vi helt rett person til å lede Heydays fremover. Ida har en helt egen evne til å utvikle de ansatte og se selskapet fra et fugleperspektiv, noe som ofte er lett å glemme når man sitter dypt ned i problemstillinger man prøver å løse for kundene våre, sier han.

Cathrine Movold i Finstart Nordic og Mathias Hovet i Heydays, under en innspilling av en episode til Shifters podcast. Foto: Lucas Weldeghebriel
Cathrine Movold i Finstart Nordic og Mathias Hovet i Heydays, under en innspilling av en episode til Shifters podcast. Foto: Lucas Weldeghebriel

Heydays ble etablert i 2008, har 13 ansatte og jobber med kunder som NRK, Whereby, Kolonial, Urban Sharing, Documaster, Folio, SpotOn og Thames & Hudson.

Tidligere i år ble Goods lansert, et søsterselskap og dedikert designbyrå for pakning.

Les også: Hva skal barnet hete? Appear.in fikk hjelp av navneskaperen til Google, LEGO og Coca-Cola

Utvider teamet

I tillegg til sjefsbyttet, har selskapet ansatt Iben Andrea Syvertsen som strategisk rådgiver samt designer Benjamin Gaupset.

– I takt med at vi vokser har vi fått behov for enda flere spesialister, og sammen med teamet har vi den siste tiden definert Heydays enda tydeligere. Det har resultert i at vi har fått et større og mer helhetlig ansvar for våre kunder, sier Bentsen.

Syvertsen har tidligere vært kommunikasjonsrådgiver i Trigger Oslo og har de siste par årene jobbet med merkevare i fintech-startupen Spiff.

– Jeg digger måten Heydays kontinuerlig utfordrer seg selv og kundene de jobber med. De har formet noen av de beste merkevarene her til lands og har for lengst skjønt at merkevarens personlighet må treffe brukeren i hver eneste interaksjon, sier Syvertsen.

Gaupset jobbet sist i Universal Music.

– Heydays har et av de mest spennende miljøene i designbransjen, og er i stor grad med på å forme hvordan faget utvikler seg i Norge, sier han.

Hør podcasten: Er det så viktig med design, da?