LITE OG MOBILT: Huddly-kameraet er lite, hendig og har en synsvinkel på 120 grader. Her tester salgs og markedsdirektør Heidi Frost Eriksen sitt eget kamera.Foto: Lucas H. Weldeghebriel
Det norske videokonferansekameraet skal selges av Google
Annonse
– Dette er en unik avtale. Google tar en kalkulert risiko ved å velge en vekstbedrift som oss, men har tro på verdien kameraet vårt vil gi dem, sier administrerende direktør Jonas Rinde i Huddly til DN.
Tirsdag kveld annonserte Google sin nye videokonferanseløsning G suite, et hardware-kit bestående Googles egen mikrofonhøyttaler, en prosessor fra det kinesiske pc-konsernet Asus og det lille smartkameraet Huddly GO – produsert av den norske Tandberg-utbryteren Huddly, skriver DN.
Google hangout, som er Googles videokonferanse-program brukes av over tre millioner bedrifter. Hadde alle disse bedriftene kjøpt G Suite-pakken, ville det hatt en verdi på 49 milliarder kroner.
Rinde vil ikke kommentere hva avtalen er verdt for Huddly.
– Det er to sider av enhver avtale, men dette er helt klart en bra avtale for begge parter. Dette blir et kvalitetsstempel for oss, samtidig som det skaper verdi for Google også, i at de får innovasjonen vår i sitt produkt, sier Rinde til næringslivsavisen.