Idar Vollvik. Foto: Per-Ivar Nikolaisen

Idar Vollvik lanserer appen sin i Thailand. Investor putter inn 4 millioner kroner.

Lucas Weldeghebriel

Lucas Weldeghebriel

Journalist og gründer i Shifter

Publisert 3. juli 2018

Thailands medieinvestor sikrer seg eksklusive rettigheter.

Shifter har tidligere skrevet om Idar Vollviks nye app: Geddit, som best kan beskrives som et markedsføringens svar på Pokemon GO. En app der du i likhet med monstersuksessen fra i sommeren 2016 oppsøker ulike lokasjoner i den virkelige verden, men at du kan vinne virkelige premier, ikke bare stjernestøv, heder og ære.

Nå har Geddit landet en avtale med det sjefen for det thailandske medieselskapet BEC-TERO, Brian Lindsay Marcar.

Avtalen innebærer at de etablerer et nytt selskap sammen: Geddit Thailand, hvor Lindsay Marcar vil eie 51 prosent av aksjene, mens Geddit eier de resterende 49.

For dette, får Geddit Thailand de eksklusive rettighetene til Geddit i Thailand og Myanmar.

–Dette er en drømmestart for oss BEC-TERO er en drømmepartner for Geddit, sier Idar Vollvik.

Ifølge DN, betaler Lindsay Marcar fire millioner for eierandelen.

–De investerer rundt fire millioner kroner direkte, som er penger de legger på bordet for å få oss ut. Det gir tilgang på et ekstremt stort marked og inntekter fra dag én fordi vi begynner å ta betalt for annonser på appen, sier Vollvik til DN.

Da Shifter skrev om Geddit i februar var det priset til 431,5 millioner, ned fra 600 millioner kroner ved forrige investeringsrunde. Idar Vollvik er største eier, med 24,6 prosent av selskapet.

Hør forøvrig Shifters podcast med Idar Vollvik fra i fjor. Der forteller han om sin utrolige gründerreise, full av oppturer og nedturer. Last ned i Itunes eller din foretrukne podcast-platform på Android, eventuelt lytt her i nettleseren.