Jan Andreas Vindenes er ny digital markedsfører i Recheckit
Jan Andreas Vindenes skal gjøre det enklere for folk å forstå hva Recheckit gjør, og hvilket potensiale som ligger i konverteringsteknologien deres.
Vindenes kommer fra stillingen som kommunikasjonsansvarlig i det norske klokkeselskapet Von Doren, der han hadde som ansvarsområde å markedsføre selskapet i tradisjonelle fysiske kanaler. Hos Recheckit skal han blant annet synliggjøre og øke selskapets tilstedeværelse på nett.
-- Jeg skal gjøre det enklere for folk å forstå hva Recheckit faktisk driver med - og hvilket potensiale som ligger i teknologien selskapet har utviklet.
Han sier det blir spennende å gå til et techselskap "som sitter i andre enden av skalaen" og har et helt annet type marked.
-- Fra å jobbe med over 100 år gammel teknologi i sveitsisk produserte ur - som er selve symbolet på hvordan alt ikke trenger konstant nytekning og innovasjon - til å jobbe med innovativ tech hvor man hele tiden må analysere og justere teknologien for å få frem de ønskede handlingene på kundens plattformer: det er noe jeg gleder meg veldig til.
-- Mest fokus øverst i "trakten"
I tillegg til å kommunisere Recheckit sitt budskap til folk, skal han hjelpe nettsideansvarlige og ecommerce-managere for administrerende direktører og markedssjefer å se hvorfor en teknologi som Recheckit sin er nødvendig.
På spørsmål om hvorfor han valgte å gå for akkurat denne jobben, forteller Vindenes at valget var inspirert av hvordan mange bedrifter prioriterer budskap på sine egne nettsider. Han trekker frem at de aller fleste bedrifter har en nettside med et mål og en mening, enten det er direkte salg av produkter i en nettbutikk eller om det er bilforhandlere som ønsker å få inn flere til prøvekjøring.
-- Løsningen mange fokuserer på, og kanskje slik markedsføringsfaget har lagt opp til i alle år - er at de bruker enorme summer på å få inn mest mulig trafikk i toppen av "trakten" og veldig lite i bunnen av trakten, der de faktiske handlingene skjer, forteller Vindenes.