Tise kåret til "Årets markedsfører 2017"
Tise fikk dermed inn et stikk mot storebror FINN, som også var nominert. -- Det er krevende å starte nye tjenester. Det er ikke mindre krevende å starte når det i samme bransje eksisterer sterke og etablerte merkevarer med lang fartstid og god kundeforståelse, skriver juryen i sin begrunnelse.
- Jeg synes det er helt utrolig kult, jeg hadde ikke forventet dette i det hele tatt. Å vinne dette er helt vilt, sier daglig leder Eirik Frøyland Rime i Tise til Kampanje etter prisutdelingen.
Tise hadde en intern målsetting om å nå 200 000 registrerte brukere i løpet av 2017. Allerede i mai var de oppe i 190 000. Da året var omme hadde de nådd 300 000 registrerte brukere. Kreativ leder Jenny Skavlan, som også er på eiersiden i selskapet, har figurert sterkt i markedsføringen av løsningen. Hun understreker at de er den eneste av finalistene som ikke har et PR-byrå.
- Vi har gjort dette veldig på egen hånd og har stolt på hva vi tror fungerer, og så har det fungert. Det er dødsmotiverende, sier hun til Kampanje.
-- Tise innfrir på alle kriterier
I deres begrunnelse trekker juryen frem bruken av influencers som en viktig del av Tise sin suksess.
-- Årets vinner har på en effektiv måte brukt influencers, ikke bare i samarbeid med Jenny Skavlan, men også med en rekke av landets mest kjente bloggere.
Der andre markedsføringspriser ofte vurderer én spesifikk kampanje, vurderes alle de fire P’ene (produkt, pris, plass og påvirkning) når juryen skal dele ut prisen.
-- Årets vinner innfrir på alle kriteriene vi vurderer. De leverer et imponerende case, og har lykkes med å treffe en ung og veldig krevende målgruppe med et relevant og engasjerende produkt, og ikke minst en kommunikasjon som gir sterke effekter.
Årlig blir “Årets markedsfører” kåret på arrangementet MFO CASE. I år ble prisen delt ut på MESH. Dette er andre året på rad at en oppstart vinner. I fjor gikk Kolonial av med seieren. Før dét, gikk større selskaper som DNB, Storebrand, SAS av med seieren.