Kahoot jafser 10 millioner nye brukere: Vokser raskere enn Twitter og nesten like raskt som Facebook gjorde
Like før jul passerte læringsgründerne 40 millioner aktive brukere, nå runder de 50 millioner.
- Vi nådde 50 millioner månedlige brukere raskere enn Twitter gjorde, skriver administrerende direktør Erik Harrell i Kahoot i et blogginnlegg publisert torsdag.
Han påpeker at de faktisk bare ligger noen måneder bak tidsskjemaet i Facebooks eksplosive brukervekst, og det vises til at en suksesstjeneste som Musical.ly bare har 40 millioner aktive brukere. Kahoot er nå oppe i 20 millioner spill, og passerte tidligere i år en milliard brukerøkter totalt. Tallene utgjør en vekst på 70 prosent sammenlignet med i fjor, og har gjort at Kahoot har herjet på topplistene for læringsapplikasjoner i App Store både i USA og Storbritannia de siste månedene.
Da Harrell ble ny Kahoot-sjef etter gründer Johan Brand i fjor høst sa han forøvrig at han var imponert over at selskapet hadde nådd 33 millioner aktive brukere på bare tre år.
– Kahoot har potensial til å bli en av de store merkevarene i forbrukermarkedet globalt. Og jeg kunne ikke vært mer begeistret over å få lov til å lede dette selskapet, jobbe tett med gründerne og resten av Kahoot-teamet, mot målet, sa Harrell.
I fjor høst hentet Kahoot inn 85 millioner kroner, og fikk blant andre Microsoft inn på eiersiden. Da ble det sagt at de nye pengene skulle brukes til å utvikle læringsplattformen videre og bygge et «globalt team». De fikk inn den sammenhengen inn den tidligere finansdirektøren i Opera Software, med mål om å løfte selskapet fra gratisprodukt til milliardprodukt.