Gründer Kjartan Slette gledet seg, men tok ikke av etter at Unacast vant prestisjetung pris i USA.
Annonse
Den norske startupen vant kategorien "Verticals and Marketplaces" i LSA17 i San Diego. Arrangøren Local Search Association er en toneangivende organisasjon for medieselskaper, byråer og teknologiselskaper for lokalt fokusert markedsføring, altså presis målretting basert på posisjon. I styret sitter eksperter på området fra blant annet Google, Microsoft, NinthDecimal, Yellow Pages og Yelp.
– Det er ekstra gøy å gå helt til topps i kategorien nettopp fordi det er denne posisjonen vi går etter - som plattformen mellom all proximity- og sensordata og bruken av disse dataene, også utenfor markedsføring, kommenterer Kjartan Slette.
Annonse
Annonse
Selskapet har laget en plattform for fysiske sensorer som gjør dem i stand å koble data mellom den digitale og fysiske verdenen.
– Hva betyr det for dere å vinne denne prisen?
– I det store og det hele betyr slike priser lite og ikke noe man mister fotfestet av, men det er klart at det styrker vår posisjon og troverdighet når vi nå etter hvert har flere slike priser bak oss, svarer Slette.
Han understreker at timingen er god, siden selskapet nå for alvor skrur opp tempoet i salget til globale markedsføringsplattformer. Timingen er også god da vi nå for alvor har begynt å skalere opp fokuset på å selge våre DaaS-produkter til globale markedsføringsplattformer. Unacast annonserte blant annet nylig et samarbeid med Blis.
Shifter er Norges nettavis for startups og innovasjon. 20. april går vi «live» med konferansen The Shift– stedet å være denne våren for alle som bygger fremtidens selskaper:
Foruten en lang rekke ledende norske gründere, kommer gründeren av Indiegogo, investorer fra Creandum, Northzone, Point Nine Capital, Bauer Venture Partners, EQT Ventures og mange, mange flere. Growth hacking, salg, funding, rekruttering og teknologi – og det du måtte trenge av triks og tips fra noen av de beste hodene.
Følg oss på Facebook og Twitter. Og meld deg på nyhetsbrevet vårt.