Kristin Welhaven Næss går fra LHL til Vylder. Foto: Privat

Kristin Welhaven Næss går til Vylder: – Hjertet mitt banker for brukerne

Publisert Sist oppdatert

– Fokuset er å bevege seg fra å tro til å vite, sier Kristin Welhaven Næss om sin nye jobb. 

Vylders nye rådgiver og CMO er hentet fra LHL, hvor hun de siste fem årene har vært designleder, og jobbet med planlegging og bygging av sykehus og klinikker.

Hun har også 20 års erfaring med kommunikasjon, blant annet som sjefsredaktør i SAS og frilansjournalist i NRK P3.

Nå skal hun bruke "lean innovasjon" og "design thinking" for å sette fokus og retning i kunders reiser mot et forretningskonsept.

– Jeg tar med meg solid erfaring fra "design thinking", kommunikasjon og prosjektledelse inn i en enda mer målbar verden, der fokuset er på å bevege seg fra å tro til å vite gjennom eksperimenter i dagens marked, sier Welhaven Næss - som også skal holde i siste utvikling av Vyldre, firmaets digitale x.

Redusere risikoen

– Jeg er interessert i hvordan god innsikt kan lære oss å avdekke markedsbehov og hjelpe oss med å designe en vellykket kunde-, bruker eller pasientreise. Vylder har fokus på å teste det vi tror underveis, dermed reduserer vi risikoen for å lage noe som ingen vil ha, sier hun.

Welhaven Næss ser frem til å befinne seg i skjæringsfeltet mellom innovasjon, teknologi, kreativitet og strategi.

– Hjertet mitt banker for brukerne, og jeg vet at Vylder tar dem på stort alvor gjennom arbeid med hypotesedrevet design. Det er spesielt morsomt å jobbe med førstefaseinnovasjon, hvor en god del av kundene til Vylder befinner seg, sier hun - og legger til:

– Det blir stas å dykke enda dypere sammen med kundene til Vylder for å finne konsepter og produkter det er behov for og betalingsvilje for.