Morten Steinvåg er ny kommersiell direktør i Lucidtech.ai.

Lucidtech AI henter Morten Steinvåg til kommersiell satsing

Publisert Sist oppdatert

Morten Steinvåg er ny Chief Commercial Officer i Lucidtech AI.

Steinvåg har ifølge Lucidtech AI omfattende erfaring fra ledende stillinger innen forretningsutvikling, strategi, salg og markedsføring, hvorav over 15 år internasjonalt, opplyser selskapet i en melding.

Han har blant annet vært Chief Sales Officer i SAAS selskapet ABAX og ledet en internasjonal salgsorganisasjon med 200 selgere fordelt på 7 land.

– Jeg er veldig glad for å bli en del av Lucidtech AI, et av de mest spennende selskapene i Norge innen AI og maskinlæring, sier Steinvåg og fortsetter:

– Det er inspirerende å bli del av et så innovativt selskap, som bidrar på kryss av bransjer med banebrytende teknologi. Utviklingen de siste årene innen kunstig intelligens er fascinerende, og det å kunne bistå selskaper med å utnytte teknologien vi har utviklet for å bli mer effektive og innovative, er noe jeg virkelig ser fram til, sier han.

August Kvernmo, Stig Zerener Haugnæss og Ståle Zerener Haugnæss i Lucidtech. Foto: Per-Ivar Nikolaisen

AI-selskapet leverer maskinlæringsteknologi som automatiserer behandling av ustrukturert dokumenter.

På kundelisten står blant andre Bank Norwegian, DNB og KPMG.

Les også: DNB valgte konkurrentens startup til fakturaskanning i mobilappen: «Lucidtech hadde den beste teknologien»

Daglig leder og medgründer, Ståle Zerener Haugnæss, ser frem til å øke den kommersielle kapasiteten.

– Vi er strålende fornøyd med å få Morten med på laget. Han har solid og bred kommersiell erfaring fra enterprisemarkedet, som vil være avgjørende for å kunne tilgjengeliggjøre vår teknologi til et bredere publikum og fortsette veksten. Hans internasjonale erfaring vil også være svært verdifull for vår vekst utenfor Norge.

Les også: Gigant falt for startup: «Hvis du liker å jobbe med skilpadde-teknologi, er ikke dette sfæren du bør gå inn i»