Sasan Mameghani fra Maindeck forteller at startupen er svært stolte, men at dette ikke er tiden for å slappe av. Foto: Susanne Rislå Andersen (Maritime.no).
Maindeck sikret Wilhelmsen som første betalende kunde
Førjulstiden var begivenhetsrik for Maindeck: Bare to uker etter at de lanserte et nytt verktøy, fikk de den internasjonale aktøren Wilhelmsen Ship Management som første betalende kunde.
Annonse
Maindecks nylanserte verktøy skal gir redere muligheten til å enkelt kontrollere prosjektspesifikasjoner på store skip.
-- Verftsoppholdet er en veldig kritisk fase når skipet er on-site for vedlikehold og svært mye foregår på veldig kort tid, og hvor små feil fort blir utrolig kostbare. I andre halvdel av 2018 kommer vi til å lansere en modul som hjelper rederne med å få full kontroll over også denne prosessen, så 2018 blir et fantastisk spennende år for Maindeck!, forteller Mameghani.
-- At vi har fått vår første betalende B2B-kunde er veldig viktig for oss og det vi vil gjøre videre. Shipping er en konservativ bransje hvor tillit er alt, og når vi da får en kunde som Wilhelmsen er vi selvfølgelig veldig stolte over det, sier Mameghani.
Annonse
Modulen for prosjektspesifisering er forberedelsesarbeidet rederne gjør før skipet må på vedlikehold.
-- Vet at vi er på riktig spor
Annonse
Mameghani forteller at dette ikke er tiden for å ligge på latsiden, fordi de allerede har målet for 2018 klart.
-- I løpet av 2018 er viktigste målet vårt er å skape et verktøy som en hvilken som helst "Ship Manager" internasjonalt kan bruke. Med Wilhelmsen Ship Management som kunde vet vi at vi er på riktig spor, og da gjelder det bare å gire opp og skape et produkt hvor vi legger alt til rette for den fremtidige markedplassen, sier Mameghani.