Meri Sørgaard begynner i StartupLab. Foto: Per-Ivar Nikolaisen

Hun blir StartupLabs nye spydspiss for kommunikasjon: "En drømmesituasjon"

Publisert Sist oppdatert

Meri Sørgaard blir ny digital marketing manager i StartupLab.

29-åringen kommer fra jobben som "produkt marketing manager".

-- Jeg får jobbe med 80 superflinke tech-startups som sitter på StartupLab i dag. Det er en drømmesituasjon å få lov til å jobbe med hvert enkelt av disse selskapene, og det aller viktigste jeg får gjøre er å kommunisere hvor utrolig mye bra de får til. Det er rett og slett fantastisk morsomt å få jobbe med å videreutvikle tech-selskapene som sitter på huset, sier Sørgaard.

Hun mener dette er en unik mulighet å markedsføre StartupLab som "det beste stedet for tech-startups å bygge sin bedrift i Norge".

Sørgaard er utdannet pedagog ved Universitetet i Oslo, men har bakgrunn fra både reklamebyrå (SMFB Engine) og startup-verdenen.

-- Hva er de største utfordringene du ser i din nye jobb?

-- Den største utfordringen er samtidig det som er mest spennende med denne jobben - det sitter 80 selskaper her som alle er supergira på å dele sin historie, samtidig som de vil lære mer om markedsføring og kommunikasjonsarbeid. For meg er utfordringen å finne ut hvordan jeg kan stille som ressurs på best mulig måte