Carl Tengberg, sjef for Foodora i Norge og Finland. Foto: Foodora

Millionene ruller inn til Foodora: «Vi har veldig store ambisjoner»

Vilde Mebust Erichsen

Vilde Mebust Erichsen

Journalist

Publisert 4. september 2018

Selskapet har mer enn doblet omsetningen fra 2016 til 2017. 

Omsetningen økte til 78,3 millioner kroner i fjor, opp fra 36,3 millioner kroner i 2016, melder E24 – og viser ferske regnskapstall.

– Omsetningen er i tråd med våre forventninger. Vi har veldig store ambisjoner for Norge, sier Carl Tengberg, daglig leder for Foodora Norge, til nettavisen.

Selskapet taper imidlertid fremdeles penger, og har et resultat etter skatt på minus 7,9 millioner kroner, ifølge E24.

Likevel en klar forbedring fra i fjor da underskuddet endte på 17,8 millioner kroner.

– Målet fremover er å gå for et bredere publikum, og i større grad og også kunne levere mat til familier, for eksempel pizza hvor vi ikke ser på Peppes og Pizzabakeren som konkurrenter, men som mulige partnere, sier Tengberg til E24.

Les også: Foodora bygger markedsplass for lokale restauranter — lar bilene og syklene stå igjen

Bransje: