For første gang kommer den sammenleggbare "lommekinoen" inn i butikker utenfor Norge. -- Elkjøp-dealen er ekstremt viktig for oss, sier MovieMask-gründer Eirik Wahlstrøm.
Annonse
Shifter møtte Eirik Wahlstrøm og Harald Manheim på Slush, der de jobbet for å bringe Moviemask ytterligere ut i verden, gjennom intens nettverking. Like i forkant av Slush inngikk de en avtale med Elkjøp, og gründerne har nå håp om at produktet dermed skal havne under mange juletrær i år. Selve avtalen er en slags "feedback" i seg selv.
-- Elkjøp-dealen er ekstremt viktig for oss fordi det viser at de største og mest anerkjente innen konsumerelektronikk tror på løsningen vår og salget, og anerkjenner kvaliteten på det vi har laget, skriver Eirik Wahlstrøm på e-post til Shifter.
Har ønsket seg avtale
Annonse
Han forteller at MovieMask i lengre tid har ønsket seg en avtale med Elkjøp, både fordi de har mange butikker i Skandinavia, men også fordi Elkjøp er eid av Dixons -- en av de største elektronikkforhandlerne i Europa. Dette mener gründerne vil gjøre det lettere å ekspandere videre internasjonalt i 2018.
-- Vi tror vi fikk avtalen med Elkjøp fordi vi kunne vise til godt salg med vårt første modell, samtidig som vi viste at vi raskt hadde tatt til oss tilbakemeldingen fra markedet, og laget forbedrede versjonene som var klare for massemarkedet, forteller Wahlstrøm.
Inn i gaming
Slush samlet totalt 20 000 besøkende, og som en av verdens største tech-konferanser var dette en ideell arena for å knytte nye kontakter, for å få MovieMask ut i nye markeder og ikke minst få en boost inn i høytiden. Det siste vil trolig blir ytterligere forsterket av at MovieMask fikk forsiden i lørdagens utgave av Finansavisen.
Annonse
-- Vi håper at vi kan få til en økning i julesalget. I tillegg ønsker vi å knytte kontakt med gamingselskaper, med intensjon om å utvikle en mobilbasert gamingplattform for MovieMask, sier Wahlstrøm.
Minglet med Microsoft
Annonse
Særlig tilbakemeldinger fra de ledende aktørene innen bransjen gjør inntrykk på MovieMask-gründerne.
— En ting er å møte mennesker du kan selge produkter til, men vel så spennende er det å se etter samarbeidspartnere for videre utvikling, og også det å få tilbakemeldinger fra ledende aktører i industrien vi opererer i. Vi var blant annet på Microsoft og Leapmotion sin stand og viste produktet frem til disse, og får da ekstremt gode tilbakemeldinger fra dem som er godt satt inn i hvor teknologien utvikler seg. Det gir oss utrolig viktig feedback som gjør oss bedre i stand til å forstå hvor vi skal utvikle oss videre, sa Wahlstrøm.
Podcast alert! Christine har tatt permisjon fra jobben for å starte et selskap. Målet hennes er å få nok brukere til å få med investorer på laget. På reisen snakker hun med suksessfulle gründere, investorer og andre eksperter.