Tidligere sjefsredaktør i VG Torry Pedersen, nå publistisk direktør i Schibsted. 
Foto: Fredrik Varfjell / NTB scanpix
Tidligere sjefsredaktør i VG Torry Pedersen, nå publistisk direktør i Schibsted. Foto: Fredrik Varfjell / NTB scanpix

Schibsted-direktør spår medienes fremtid: «Akkurat nå er vi på en bryllupsreise»

Publisert   Sist oppdatert

I ukens podcast-episode snakker Shifter med tidligere VG-sjef, og nå publisistisk direktør i Schibsted, Torry Pedersen.

Sammen med Lucas Weldeghebriel, journalist og gründer i Shifter, spår han medienes fremtid, deriblant lokalmediene.

– Jeg personlig tror vi er på en bryllupsreise akkurat nå, sier Pedersen - og begrunner:

– Fordi de første du får om bord som abonnenter er de som er tettest knyttet til merkevaren din, og konkurransen i det landskapet kommer til å bli ytterligere forsterket, sier han.

Episoden er også innom NRK, Schibsted og VG, de store plattform-selskapene og Facebooks rolle i samfunnet, samt medienes forretningsmodeller og innovasjon i medielandskapet.

Og mye, mye mer.

Abonner på podcasten på Itunes eller i din foretrukne klient i Android. Eller lytt her i nettleseren: