saas
Adobe-sjef Shantanu Narayen.
Foto: AP Photo/Alex Brandon / NTB
Adobe-sjefen tror makroøkonomiske forhold brukes som unnskyldning
Shantanu Narayen ser positive tegn hos den amerikanske konsumenten.
I et intervju med Wall Street Journal hevder konsernsjef i SaaS-giganten Adobe, Shantanu Narayen, at han nå ser en positiv utvikling i forbrukersentimentet i USA, men at situasjonen i Europa kan være mer bekymringsfull på grunn av energipriser.
Narayen tror at makroøkonomiske forhold ofte blir brukt som unnskyldning for mangel på prioriteringer i bransjen. Han vektlegger samtidig at Adobe alltid har balansert vekst og lønnsomhet.
Narayen tror at trenden i retning av stadig mer digitalisering ikke vil endre seg, og at Adobe vil fortsette å bruke digital teknologi for å påvirke hvordan individer, små og mellomstore bedrifter og større selskaper kommuniserer, skaper innhold, tjener penger på innhold og håndterer innhold.
Han mener også at mulighetene vil øke med teknologier som kunstig intelligens.
I 2021 kunngjorde Adobe planer om å kjøpe designverktøyet Figma for 20 milliarder dollar. Planene avventer godkjenning fra myndighetene, men Narayen er overbevist om at oppkjøpet vil gå igjennom.
(Notisen er laget med ChatGPT og desket av Shifters redaksjon).