RESULTAT
Alexander Woxen er administrerende direktør i Huddly.
Foto: Per-Ivar Nikolaisen
Huddly har aldri hatt høyere inntekter
Videoselskapet med Alexander Woxen ved roret omsatte for 117,9 millioner kroner i tredje kvartal. Likevel strammer selskapet inn på ansettelser.
Rekordomsetningen drives først og fremst av økt salg gjennom partnerskapene med kjempene Google og Crestron.
Det kommer frem av selskapets nylig offentliggjorte kvartalsrapport.
Driftsresultatet på minus 11,6 millioner kroner er likevel svakere enn fjorårets minus 2,8 millioner kroner. Huddly peker i rapporten på økte investeringer i forskning og utvikling.
Det går også frem at selskapet vil være restriktive når det gjelder ansettelser fremover.
Det er i tråd med den øvrige teknologisektoren, hvor flere ser seg nødt til å kutte; nylig ble det kjent at Meta kapper 11.000 ansatte, halvparten av staben i Twitter må gå, og nærmere hjemme er både Spotify og Oda i gang med nedbemanningsrunder.
I løpet av årets første ni måneder har videokonferanse-selskapet Huddly omsatt for 339 millioner kroner, noe som er 43 prosent høyere enn på samme tid i fjor.
Huddly holder fast ved tidligere estimater om at omsetningen i år kommer til å lande mellom 450-550 millioner kroner, sannsynligvis i det nedre sjiktet.