Last Mile
Instabox verdsatt til syv milliarder kroner
Samarbeider blant annet med Coop i Norge.
Verdsettelsen av logistikkselskapet Instabox skyter i været.
Selskapet som blant annet setter ut henteskap hvor folk kan motta varer, såkalt last-mile-transport, har doblet seg i verdi det siste året.
Vokser i Europa
I november signerte selskapet en rammeavtale med Norges nest største dagligvareaktør Coop og signaliserte med det videre ekspansjon i det norske markedet.
Instabox er, i tillegg til i Norge, etablert i Sverge, Danmark, Nederland og Tyskland og har logistikkavtaler med blant andre Amazon og Ikea. Totalt har de utplassert over 3000 skap.
Da EQT gikk inn med 750 millioner kroner i en emisjon februar 2021, ble selskapet verdsatt til om lag 3,5 milliarder kroner.
Skriver opp verdiene med 100 prosent
Nå melder Breakit at en av de andre storeierne, Creades, i forbindelse med en transaksjon, har skrevet opp verdiene sine i selskapet med rundt 100 prosent, som altså innbærer at Instabox verdsettes til rundt syv milliarder svenske kroner.
I 2020 omsatte selskapet for 256 millioner kroner og hadde et negativt resultat på 72 millioner.