Jernia-sjefen ser nye kundemuligheter i bilfrie byer
I et intervju med Dagens Næringsliv forteller Jernia-sjef Espen Karlsen at han er positiv til utviklingen mot bilfrie bysentrum flere steder i Norge.
– Kundene har ikke behov for å ta bilen inn til butikken. De har behov for å få med seg varene hjem, sier han til avisen.
Les også: Jernia og Luado inngår samarbeid i detaljhandelens tøffe nedgangstider
Derfor har Jernia blant annet lansert en ny tjeneste for hjemkjøring av varer.
Samtidig som han har tro på mer kundetrafikk i noen butikker, er det en del butikker "som det ikke er liv laga for i sentrum", sier han til DN.
– Det er vi som må tilpasse oss kundene våre og deres nye handlemønster.
I Shifters nye podcastserie "Topplederne", snakket samme Karlsen nylig om de store utfordringene detaljhandelen står overfor.
– Vi er selv skyld i våre problemer, sier han.
I episoden, som kan høres her, tar han blant annet for seg:
- Hva er Jernias største utfordringer?
- Hvordan møtes utfordringene?
- Hva er strategien?
- Hva må de lykkes med de neste årene?
- Hvordan jobbe med ledelse i endring?
- + mye mer