Jernia-sjefen ser nye kundemuligheter i bilfrie byer

Publisert Sist oppdatert

I et intervju med Dagens Næringsliv forteller Jernia-sjef Espen Karlsen at han er positiv til utviklingen mot bilfrie bysentrum flere steder i Norge.

– Kundene har ikke behov for å ta bilen inn til butikken. De har behov for å få med seg varene hjem, sier han til avisen.

Les også: Jernia og Luado inngår samarbeid i detaljhandelens tøffe nedgangstider

Derfor har Jernia blant annet lansert en ny tjeneste for hjemkjøring av varer.

Samtidig som han har tro på mer kundetrafikk i noen butikker, er det en del butikker "som det ikke er liv laga for i sentrum", sier han til DN.

– Det er vi som må tilpasse oss kundene våre og deres nye handlemønster.

I Shifters nye podcastserie "Topplederne", snakket samme Karlsen nylig om de store utfordringene detaljhandelen står overfor.

– Vi er selv skyld i våre problemer, sier han.

I episoden, som kan høres her, tar han blant annet for seg:

  • Hva er Jernias største utfordringer?
  • Hvordan møtes utfordringene?
  • Hva er strategien?
  • Hva må de lykkes med de neste årene?
  • Hvordan jobbe med ledelse i endring?
  • + mye mer

redaksjonen@shifter.no