Markedsføring
Lanserer plattform for håndtering av kundedata
Teknologiselskapet Oculos lanserer plattformen Trigg, som skal gjøre det enklere for selskaper å kommunisere personlige tilbud til kunder.
Teknologiselskapet Oculos lanserer Trigg – en markedsplattform som samler persondata slik at selskaper kan drive med personifisert kommunikasjon om tilbud til kunder.
Det melder selskapet i en pressemelding.
Oculos, som er et eget teknologiselskap eid av Aller-konsernet, kaller Trigg for en såkalt lojalitetsplattform.
Formålet med plattformen er altså å gi bedrifter muligheten til å samle inn kundedata og dermed skreddersy kommunikasjonen direkte tilpasset den enkelte kunden, fremfor å sende ut generaliserte tilbud.
– Lojalitetsprogrammer og kundeklubber handler i stor grad om å samle inn relevant data, som selskaper og annonsører igjen kan bruke til å skape bedre kommunikasjon og markedsføring mot sine kunder, sier Oculos-sjef Toralf Waaktaar-Slokvik.
Selskapet mener at denne personaliserte kundedialogen vil bli viktig for bedrifter som vil lykkes i et krevend marked i tiden fremover.
Videre forsikrer selskapet om at plattformen vil ha riktig håndtering av persondataen som hentes inn.
Dataen vil nemlig bli lagret i Norge og ikke bli delt med andre, som i følge Oculos innebærer at innhentingen i tråd med GDPR-lovgivningen.
– Målet med Trigg er derfor at det lett skal kunne integreres i selskapers eksisterende verdikjede og spille på lag med deres MarTech-systemer, sier Waaktaar-Slokvik