Proptech
Marketer varsler nytt oppkjøp av Hawii Analyse
Oppkjøpet proptech-selskapet nå gjør blir det andre på kort tid.
«Sammen med Hawii har Marketer store ambisjoner om å transformere hvordan beslutninger blir tatt » står det i en pressemelding fra Marketer Real Eastate Technologies (Marketer).
Oppkjøpet av Hawii Analyse as (Hawii) er det andre oppkjøpet på kort tid, etter at Marketer i august kunngjorde at de hadde kjøpt opp et nederlandsk selskap. Gründer og daglig leder Amir Alexander Folkestad Habhab ville den gang ikke gå ut med hvilket selskap det var snakk om.
Shifter skrev da at Marketer nå rigger seg for oppkjøpsraid i europeisk proptech for å kunne bli markedsledende innen eiendomsdata for nyboligmarkedet.
Marketer spesialiserer seg innen digital markedsføring av eiendom, mens Hawii, som nå blir kjøpt opp har analyse- og markedsverktøy for nyboligmarkedet.
I følge pressemeldingen er hensikten med oppkjøpet å tilby et bedt spekter av analyseverktøy for å bedre beslutningsgrunnlaget til utbyggere og andre aktører innen eiendomsbransjen.
– Vi ser betydelige synergier mellom Hawii og Plot.ai, og ser frem til å samle våre ressurser og kompetanse for å kunne levere enda mer avanserte og helhetlige løsninger til våre kunder, sier COO i Marketer, Kaisa Eidet, i pressemeldingen.
Planen er at Hawii Analyse sammen med Marketer-kontrollerte Plot.ai skal gjennomføre nettopp dette.
Ravn Wiik Steinsvåg, CEO i Hawii, vil fortsette å lede selskapet.
Siden oppstart i 2019 har selskapet kjøpt opp fem selskaper.