-
Data Engineer | Klaveness Digital
-
Medeiere* | Boitano AS
-
Chief Operating Officer (COO) | ROEST
-
CEO | Kontur AS
-
VP Marketing | Glint Solar
-
Ingeniører innen kontroll, elektronikk og datasyn | Munin
-
Senior Developer | Klaveness Digital
-
Integration Engineer | MIMIRO
-
AI Engineer | Noteless
-
Customer Success & Content Coordinator | Wrepit
Nær dobling i import av elsykler
I fjor ble det importert om lag 60.900 elsykler til Norge – en økning på 42 prosent fra året før.
Over halvparten av syklene kommer fra Kina, ifølge ferske tall fra Statistisk sentralbyrå (SSB).
– På de neste plassene på listen over de største eksportørene av elsykler til Norge finner vi Tyskland og Taiwan. Det er det samme bildet som året før, sier førstekonsulent Kjersti Fjærtoft Fossanger i SSB.
Mens importen av elsykler ifjor økte med 42 prosent, økte den kun med 3 prosent for ordinære sykler. Det blir imidlertid importert langt flere ordinære sykler enn elsykler – rundt 335.000 sykler ble importert i løpet av 2018.
– Også her er det Kina vi importerer klart mest fra. Rundt 60 prosent av importen av vanlige sykler i fjor kom fra Kina, mens i overkant av 20 prosent kom fra Taiwan. Andre viktige sykkeleksportører til Norge er Indonesia og Kambodsja, sier Fjærtoft Fossanger.
(©NTB)