Mørke skyer over Barcode-rekken i Bjørvika i Oslo. Illustrasjonsfoto: Jon Olav Nesvold / NTB scanpix

Ny stor undersøkelse: «Slik er det i norsk næringsliv – innovasjon er høyt på agendaen, men man klarer ikke utnytte mulighetene»

Av Magnus Peter Harnes og Vilde Mebust Erichsen

Publisert 5. september 2019

Det du trenger å vite

  • Innovasjonsmeldingen er en årlig kartlegging med formål om å øke den kollektive kompetansen om hvordan selskaper kan lykkes med å skape ny vekst fra innovasjon.

I underkant av fire prosent av omsetningen til etablerte norske selskaper brukes på innovasjon, viser Shifters ferske innovasjonsmelding. 

Sammen med konsulentselskapet Fueled har Shifter kartlagt hvordan etablerte norske selskaper bygger infrastruktur for innovasjon.

Målet er bedre forståelse av hva som kjennetegner de som lykkes, og hva som kreves for å skape kontinuerlig og forutsigbar vekst fra innovasjonsarbeidet.

Bli medlem av Shifter Pro og få tilgang på eksklusive saker (BETA).
Shifter Pro er foreløpig kostnadsfritt.

Registrer deg nå

Er du allerede medlem? Logg inn her.

Bransje: 

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Hold deg oppdatert på det viktigste som skjer innen startups, innovasjon og teknologi. Motta nyheter, reportasjer, innsikt og eksklusivt materiale rett i innboksen.