bil
Askeladdens bilstartup akselererer
82 millioner i omsetning på de 12 første månedene.
Partner Karl Axel Hjort-Bauer sier til Finansavisen at det er «by far den beste starten i et Askeladden-selskap».
Nå hører det jo med til historien at Askeladden-selskapet denne gangen kjøper og selger et noe dyrere produkt enn pizzaer eller hårklipp. Ser man på nærmere på årsregnskapet for i fjor, som dekker noe av den omtalte 12-måneders-perioden, er varekostnaden på 16,6 millioner kroner, mens salgsinntektene var på 17,4 millioner kroner. Med andre ord må volumet kraftig opp dersom det skal bli stor butikk av bruktbil-businessen til Askeladden.
Målet er å nå 200 millioner i bilomsetning i 2022, og i tillegg vil selskapet hente minst 20 millioner kroner i en ny emisjon i høst, skriver Finansavisen.
Tidligere i år hentet Rebil 27 millioner kroner fra blant andre Møller Mobility og engleinvestor Trond Riiber Knudsen.