podcast
Bygger Strava for strikkere:
– Konkurrenten vår i USA har ti millioner brukere
Anne Emilie Fosse og Kjartan Fosse henvender seg ikke til den målgruppen alle tror.
– Nei, det er ikke bare bestemødre som strikker, sier de omtrent i kor.
Ofte er det det de får høre når de forteller om selskapet.
Men målgruppen til Knitandnote er kvinner i alderen 25 til 35.
– Det nærmeste vi kommer en konkurrent i USA, en nettside, har ti millioner brukere, sier Anne Emilie Fosse, medgründer og daglig leder i Stavanger-selskapet.
I møte med investorer i Norge har det vært utfordrende å få forståelse for konseptet.
– Vi er ikke så gode på B2C i Norge og det er ikke så mange investorer som strikker selv. Da vi nylig var i USA, tok folk konseptet med en gang og de ble veldig interesserte, sier Kjartan Fosse, medgründer og kommersiell leder.
Skulle starte strikkebutikk
Egentlig ville Anne Emilie starte en koselig strikkebutikk et sted i Stavanger, «men det er jo ikke skalerbart» tenkte forretningsutvikler-mannen hennes.
De videreutviklet ideen sammen og har nå bygget et slags Strava for strikkere.
– Det begynte med at du skulle kunne tracke strikkeprosjektene dine, dele de med andre og legge inn garnlageret ditt og rett og slett få oversikt. I tillegg finnes det nå masse hjelpevideoer og verktøy for å gjøre strikkelivet enklere, sier Anne Emilie.
Gründerparet er gjester i ukens podcast. De forteller både om gründerreisen, om hvordan det er både være gründerpar og ektepar, og om planene fremover. Hører du godt etter, kan du høre strikkepinnene som jobber også.