– Nei, det er ikke bare bestemødre som strikker, sier de omtrent i kor.
Annonse
Ofte er det det de får høre når de forteller om selskapet.
Men målgruppen til Knitandnote er kvinner i alderen 25 til 35.
– Det nærmeste vi kommer en konkurrent i USA, en nettside, har ti millioner brukere, sier Anne Emilie Fosse, medgründer og daglig leder i Stavanger-selskapet.
Annonse
I møte med investorer i Norge har det vært utfordrende å få forståelse for konseptet.
– Vi er ikke så gode på B2C i Norge og det er ikke så mange investorer som strikker selv. Da vi nylig var i USA, tok folk konseptet med en gang og de ble veldig interesserte, sier Kjartan Fosse, medgründer og kommersiell leder.
Anne Emilie strikker alltid. – I am living the brand, sier hun og ler. Kjartan strikker ikke.Foto: Kristine Askvik
Skulle starte strikkebutikk
Egentlig ville Anne Emilie starte en koselig strikkebutikk et sted i Stavanger, «men det er jo ikke skalerbart» tenkte forretningsutvikler-mannen hennes.
Annonse
De videreutviklet ideen sammen og har nå bygget et slags Strava for strikkere.
– Det begynte med at du skulle kunne tracke strikkeprosjektene dine, dele de med andre og legge inn garnlageret ditt og rett og slett få oversikt. I tillegg finnes det nå masse hjelpevideoer og verktøy for å gjøre strikkelivet enklere, sier Anne Emilie.
Annonse
Gründerparet er gjester i ukens podcast. De forteller både om gründerreisen, om hvordan det er både være gründerpar og ektepar, og om planene fremover. Hører du godt etter, kan du høre strikkepinnene som jobber også.
Få gratis nyhetsbrev
Abonner på Shifters nyhetsbrev for de siste nyhetene, trendene og analysene.