*To hovedkrefter. *Fem sentrale drivere *Hovedtrussel i grensesnittet

Truls Fjeldstad er markeds- og analysedirektør i Norgesgruppen.
Truls Fjeldstad er markeds- og analysedirektør i Norgesgruppen.

Dette tror Norgesgruppen om fremtidens dagligvarehandel

Netthandel er en tydelig trend, men det er andre drivere som er viktigere, mener Norgesgruppen-topp.

Publisert Sist oppdatert

Truls Fjelstad er er markeds- og analysedirkektør i Norgesgruppen, og bruker store deler av tiden sin på å forberede Norgesgruppen ulike fremtidsscenarier.

Han mener det primært er to hovedkrefter som påvirker dagligvarebransjen.

—Det ene er lavpris og bransjeglidning. Det andre er netthandel og digitale tjenester. Bak dette ligger store aktører. Internasjonalt ser vi en voldsom kamp om størrelse. Det er sammenslåinger og samarbeid på innkjøpssiden. Lidl blir bare større. Det samme skjer med Amazon med partnere, sier Truls Fjeldstad, markeds- og analysedirektør i Norgesgruppen.

For å dekke det akutte informasjonsbehovet under utbruddet av COVID-19 tilbyr vi nå SHIFTER+ gratis de første 30 dagene. Og reduserer samtidig prisen på månedsabonnementet. Du kan når som helst si opp abonnementet.

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Abonnement SHIFTER+
Kampanje
GRATIS første 30 dager,
deretter 129,- per mnd

Bestill her

Årsabonnement på SHIFTER+
1290,- per år (107,- pr mnd)


Bestill her