*To hovedkrefter. *Fem sentrale drivere *Hovedtrussel i grensesnittet

Truls Fjeldstad er markeds- og analysedirektør i Norgesgruppen.
Truls Fjeldstad er markeds- og analysedirektør i Norgesgruppen.

Dette tror Norgesgruppen om fremtidens dagligvarehandel

Netthandel er en tydelig trend, men det er andre drivere som er viktigere, mener Norgesgruppen-topp.

Publisert   Sist oppdatert

Truls Fjelstad er er markeds- og analysedirkektør i Norgesgruppen, og bruker store deler av tiden sin på å forberede Norgesgruppen ulike fremtidsscenarier.

Han mener det primært er to hovedkrefter som påvirker dagligvarebransjen.

—Det ene er lavpris og bransjeglidning. Det andre er netthandel og digitale tjenester. Bak dette ligger store aktører. Internasjonalt ser vi en voldsom kamp om størrelse. Det er sammenslåinger og samarbeid på innkjøpssiden. Lidl blir bare større. Det samme skjer med Amazon med partnere, sier Truls Fjeldstad, markeds- og analysedirektør i Norgesgruppen.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Digitalt abonnement - 369 kroner per måned

Bestill her

Digitalt abonnement - 3690 per år

Bestill her

Bedrift som ønsker fem eller flere tilganger

Ta kontakt med
[email protected]