kapital
Digital helseportal sendte ut nyhetsbrev - 17 leger investerte
Nå utvider også Norsk Helseportal ledelsen.
Norsk Helseportal har nylig gjennomført en kapitalutvidelse på litt over to millioner kroner, der 17 nye leger investerte, opplyser selskapet.
Selskapet hentet også penger fra brukerne sine i fjor.
Totalt har nå 30 leger eierandeler i den digitale samhandlingsportalen for helsepersonell fra 2020, ifølge Vegard von Wachenfeldt, gründer og daglig leder.
Sendte ut nyhetsbrev
Ideen om å henvende seg direkte til brukerne, kom da selskapet møtte utfordringer med å skaffe ny kapital.
– Som gründer ønsker du helst å utvikle produktet, men innhenting av kapital er i seg selv en fulltidsjobb, sier von Wachenfeldt.
Løsningen ble å sende ut en nyhetsbrev til portalens over 6000 legebrukere. Over 100 leger meldte først interesse, forteller gründeren.
Portalen krever Bank ID-verifisering og kontroll mot helsepersonellregisteret for å sikre at brukerne er autoriserte leger.
Plattformen har i dag over 20 prosent av norske leger som medlemmer og brukes blant annet til digital markedsføring fra legemiddelindustrien, som et alternativ til mer tradisjonelle metoder som fysisk oppsøk og papirreklame.
Utvider ledelsen
Kundene er legemiddelselskaper hvor selskapet til nå har hatt kontrakter med ni store.
– Digital markedsføring har de siste årene blitt viktigere og viktigere for legemiddelindustrien. Salgsrepresentanter som fysisk oppsøker legekontorene, har tidligere vært hovedaktiviteten for mange selskaper, sammen med papirreklame i posthyllene, sier von Wachenfeldt.
– Men de fleste selskapene har erfart at dette ikke lenger gir like god effekt.
Nå utvider de også ledelsen. Hematolog Eirik Brekka Tjønnfjord går inn som CXO med ansvar for brukeropplevelsen, mens Ai Phi Thuy Ho, som er under spesialisering i kardiologi, blir ny CIO med ansvar for innovasjon.
– Vi har store ambisjoner om å lage flere avanserte applikasjoner for samhandling og skalering, sier von Wachenfeldt.