Både norsk og utenlanske, små som store, tar i bruk crowdsourcing
Både norsk og utenlanske, små som store, tar i bruk crowdsourcing

Disse har én ting til felles. Slik kan din startup lykkes med crowdsourcing

Ved å utvikle produkter og tjenester i samarbeid med kunder, kan man kutte ut markedsføring og tjene penger før produktet er produsert.

Publisert

– Vi har kuttet all markedsføring, kundene er fornøyde og vi slipper lagre av usolgte varer. I tillegg er det mer bærekraftig fra et miljøperspektiv, sier Jo Egil Tobiassen.

Han er daglig leder og gründer av Northern Playground. Selskapet produserer innovativt undertøy for friluftsfolk. Deres mest kjente produkt er stillongsen, som man kan ta av uten å ta av buksen.

I siste halvdel av 2020 snudde Tobiassen forretningsmodellen på hodet. Nå produserer Northen Playground produkter utelukkende basert på crowdsourcing gjennom sin egen hjemmeside.

For å lese artikkelen må du ha abonnement på Shifter+

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Årsabonnement på SHIFTER+
3690,- per år



Bestill her

Månedsabonnement på SHIFTER+
369,- per mnd



Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 1290,- per år

Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 129,- per mnd

Bestill her