Farmasiet satser tungt på at folk vil droppe turen til apoteke.
Farmasiet satser tungt på at folk vil droppe turen til apoteke.

Farmasiet kvittet seg med kjent merkenavn og kjøpte seg inn i distribusjonen: Nå har de satt salgsrekord fire måneder på rad

Samtidig snuser en rekke potensielt tunge konkurrenter på markedet.

Publisert Sist oppdatert

I månedene etter at nett-apoteket Farmasiet.no tok nytt navn og kvittet seg med Komplett-merkevaren i fjor høst, har de satt ny salgsrekord hver måned.

Samtidig viser ny statistikk for netthandel i Sverige, som rapportert av Breakit, at dette markedet vokser hurtigst av alle på den andre siden av landegrensen. Svenske nett-apotek har nå en markedsandel på 11 prosent, og veksten i fjor var på solide 36 prosent. Til sammenlikning anslås det at kun én prosent av norske apotekvarer handles på nett.

– Dette er en lavmarginbransje med mange reguleringer. Man har kanskje ikke vært tøff nok tidligere, til å satse nok når det har vært dyrt å drive, sier CEO Hans Kristian Furuseth i Farmasiet, som ble hentet til selskapet i fjor høst, fra jobben som sjef for Zalando i Norden og Storbritannia.

For å dekke det akutte informasjonsbehovet under utbruddet av COVID-19 tilbyr vi nå SHIFTER+ gratis de første 30 dagene. Og reduserer samtidig prisen på månedsabonnementet. Du kan når som helst si opp abonnementet.

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Abonnement SHIFTER+
Kampanje
GRATIS første 30 dager,
deretter 129,- per mnd

Bestill her

Årsabonnement på SHIFTER+
1290,- per år (107,- pr mnd)


Bestill her