Drops-gründerne Mark Szulyovszky og Daniel Farkas.
Drops-gründerne Mark Szulyovszky og Daniel Farkas.

Flere titalls venturefond siklet etter Drops: Derfor valgte språkappen Kahoot

Det manglet ikke på friere med millioner på bok, men språkapp-gründerne hadde ingen klare planer om å selge Drops.

Publisert Sist oppdatert

– Det er hovedsakelig to ting som gjør at Kahoot og Drops passer godt sammen, mener Daniel Farkas, medgründer og daglig leder i språklæringsappen som nylig ble solgt til det norske læringsteknologi-konglomeratet for minst 280 millioner kroner.

– Først og fremst er våre «missions» på linje. De vil gjøre læring «awesome». Vi vil gjøre språklæring «awesome». Vi passer veldig godt inn i deres målsetninger, vi har lignende etos og tilnærming, og vi føler at vi har funnet et perfekt hjem.

– Dernest er størrelsen deres fantastisk. Og siden vi ser mot fremtiden, vet vi at vi kan nå enda flere som vil lære språk med deres «knowhow».

For å lese artikkelen må du ha abonnement på Shifter+

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Årsabonnement på SHIFTER+
3690,- per år



Bestill her

Månedsabonnement på SHIFTER+
369,- per mnd



Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 1290,- per år

Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 129,- per mnd

Bestill her