Frederik Aune Guttormsen, medgründer og CMO i Netthandelsgruppen.
Foto: Lucas Weldeghebriel
Fra 0 til 325 millioner kroner på seks år: Slik lykkes du med netthandel
Frederik Aune Guttormsen, medgründer og CMO i Netthandelsgruppen, gjester Shifters podcast.
Netthandelsgruppen omsatte i 2018 for 154, 9 millioner, og ligger an til å omsette for 325 millioner kroner i 2020.
Hvorfor lykkes de, og hva må til for å lykkes med en nettbutikk i 2020, hvor Amazon kan dukke opp når som helst?
– Det burde være umulig å lykkes i et saturert marked fylt med milliardkonkurrenter med høy merkekjennskap, mange titalls til mange hundre millioners markedsbudsjetter, store markedsavdelinger med flere byråer som hjelper, hundretusener på epost og SMS, langt mer spennende merkevarer, masse erfaring og bedre marginer i alle ledd grunnet volumfordeler på innkjøp, logistikk og betalingsløsninger, for å ikke snakke om andre stordriftsfordeler. Men det er ikke umulig, rett og slett fordi de er skrudd feil sammen, har defekte tilbakekoblingsmekanismer samt at det faglige nivået i Norge på mange områder ikke er særlig høyt, sier Aune Guttormsen.
Programleder: Lucas Weldeghebriel, gründer og journalist i Shifter.