Markedsføring
Fra laber interesse til full sal: – Den første gangen jeg holdt foredrag om dette kom det to personer
For et halvt år siden sluttet Sonia Bains som inkubatorleder i Startuplab for å bli LinkedIn-orakel.
I februar sa hun opp jobben i Startuplab i Oslo og startet sitt eget selskap.
Målet: Å hjelpe selskaper å nå ut med budskapet sitt på LinkedIn.
Shifter møtte henne da og fikk høre om årsaken til at hun sluttet.
– Den første gangen jeg holdt foredrag om bruk av LinkedIn for gründere hos Startuplab kom det to personer. Men så spredde ordet seg. Den siste gangen var lokalet helt fullt og folk måtte hente stoler fra andre møterom, sier Sonia Bains.
Hun har nær et tiår bak seg i oppstartsverdenen. Først fire år i Vestlandets innovasjonsselskap i Bergen og deretter de siste fire årene i Startuplab i Oslo.
Hun har pitsjetrent mer enn 300 oppstartsbedrifter.
I Shifters podcast denne uken deler hun reisen så langt, og det hun mener er viktigst for gründere og selskapsledere å tenke på når de skal formidle budskapet sitt på LinkedIn.
Bergenseren holder til i Oslo, men rådgir kunder i hele landet.
Hun sa opp jobben idet hun var ferdig med mammaperm nummer to. Nå har hun en ettåring og en fireåring.
– Heldigvis er de i barnehagen mellom åtte og fire, sier Bains og ler.
Dette er Bains sine fem beste LinkedIn-tips: