Overskudds-startupen Tørn fortsetter å bygge på. Nå ansetter de tidligere Key Account Director i ISS som Chief Operating Officer (COO). – Med en profil som Mats på laget er vi enda bedre rigget for vekst, sier gründer og daglig leder Anjali Bhatnagar.

Fra rengjøring- og kantinegigant til byggevarer-startup

Tørn fortsetter å bygge på. Nå ansetter de tidligere Key Account Director i ISS, Mats Apland Johansen, som Chief Operating Officer.

Publisert Sist oppdatert

Tørn er en plattform hvor varehus, leverandører og produsenter innen byggevarebransjen kan selge sine overskuddsvarer til et nasjonalt publikum.

Resultatet er at varer som tidligere har tatt opp verdifull plass på lageret og til slutt blitt kastet nå blir kjøpt og tatt i bruk. Etter ett års drift kan Tørn skilte med 115 utsalgssteder på plattformen, blant annet Optimera, Flisekompaniet og Neumann Bygg.

– Vi har ambisjoner om å bli Skandinavias største portal for kjøp og salg av overskuddsvarer, men med mange store kunder og partnere må vi fokusere like mye på drift som på videreutvikling, sier gründer Anjali Bhatnagar.

– Etter en omfattende prosess er vi veldig glade for at Mats valgte å takke ja til jobben og bli med på reisen vår. Ikke bare har han veldig relevant bakgrunn og erfaring, han har også engasjementet og drivkraften som skal til for å ta Tørn til nye høyder, sier Bhatnagar.

Mats Apland Johansen kommer fra stillingen som Key Account Director i ISS. Med ti års ledererfaring er Johansen vant til å jobbe i skjæringspunktet strategisk forretningsutvikling og operativ ledelse.

Det kommer godt med når han nå skal være med å rigge byggevarestartupen for ekstremvekst.

Tørn er en liten organisasjon og alle er hands-on – det trives Johansen godt med.

– En stor bedrift har et stort nettverk og mange bein å stå på. I et selskap som Tørn må vi i mye større grad vende oss utover og engasjere våre omgivelser i hva v forsøker å få til. Vi må bevise hver dag at vi har livets rett og da må hele teame bidra hver eneste dag.

Akkurat det var også en av grunnene til at Johansen valgte å ta sjansen på e nyetablert selskap som Tørn.

– Det er spennende at Tørn har gått inn i en bransje med enormt tøff konkurranse og høy grad av fysiske utsalg. Selskapet er en utfordrer, men spiller på lag heller enn å disrupte. Det appellerer til meg, avslører Johansen.