hage

Gikk konkurs med fargerike hageslanger - nå kjøper gründeren det som visnet

Linda Brattløf tapte kampen mot kjedelig hageutstyr, men nå vil gründeren som fikk innpass hos både Kardashians og Barbie, prøve seg en gang til.

Linda Brattlöf, grundare Garden Glory. Foto: Presse
Publisert

Den svenske bedriften Garden Glory skulle gjøre opprør mot kjedelig hageutstyr – og ble kjent for fargerike hageslanger og vannkanner med et tydelig designfokus. Produktene havnet hos både Kardashians og i Barbie-filmen, og selskapet profilerte seg som et livsstilsmerke i krysningspunktet mellom mote og hage.

Men i februar gikk selskapet konkurs, etter at en rekonstruksjon høsten før ikke førte fram.

Nå har gründer Linda Brattlöf kjøpt opp konkursboet sammen med investeringsselskapet Hammarviken i Göteborg.

– Det føles selvsagt veldig bra, en lettelse, sier Brattlöf til Breakit.

Hun sier hun ikke var ferdig med Garden Glory, og at hun mener selskapet fortsatt har potensial.

Målet nå er å oppnå lønnsomhet fra første dag og bygge en mer stabil forretningsmodell.

– Det vi fortsetter med handler om å bygge et sterkt og attraktivt varemerke og utvikle forretningen vår – men på en smartere måte, sier Brattlöf.

I 2023 omsatte selskapet for 17,4 millioner svenske kroner, men endte med et underskudd på 7,7 millioner.