Øyvind Thomassen, adm. dir. i Sbanken har all anledning til å smile.
Øyvind Thomassen, adm. dir. i Sbanken har all anledning til å smile.

Kapret førsteplass i mobilbanktest: – Den er veldig gjennomført

Sbanken-sjef Øyvind Thomassen gleder seg over det interne utviklingsarbeidet fører til suksess.

Publisert

Digitalbanken fra Bergen kom ut på topp i Norges hittil største test av mobilbanker, utført av Cicero Consulting.

– Den er veldig gjennomført når det kommer til brukervennlighet, ikke minst grafisk design. Det er god flyt i brukeropplevelsen og ikke noe som lagger. Sbanken klarer å skape en slags Netflix-følelse av at alt bare fungerer, sier Stefan Astroza, analysesjef i Cicero Consulting om hvorfor Sbanken ble kåret til vinner.

Thomassen tar til seg skrytet, og sier:

– Dette er noe vi har holdt på med i over ett år, så selvsagt er det stor stas med denne førsteplassen. Noe av det som er absolutt best med å havne på topp er at appen fullt og helt er laget av Sbanken og at det er våre nye og egenutviklede API-er som gjør den så rask.

Fornøyd med forbruksoversikt

Han er særlig fornøyd med hvor enkelt det er blitt å holde oversikt over forbruket. Ikke minst at man kan sammenligne bruksutviklingen fra måned til måned, og følge med på hva som har gått opp eller ned.

Thomassen er liker også at man i dag kan være kunde i Sbanken uten å være i besittelse av et fysisk bankkort.

– Jeg går hjemmefra uten lommebok og førerkort hver dag. Det gjør meg entusiastisk over at noe slikt går an, og at jeg har klart å handle hva enn jeg har måttet ønske meg, uavhengig av hvor jeg har vært.

– Muligheten for noe slikt er én ting, men hvor enkelt og stilig det har latt seg gjøre, er noe annet. Jeg kan nær sagt stå i matbutikken og skifte fond på samme tid som jeg ser over mitt forbruk slik ting er nå, sier Thomassen, som gir all ros til kollegaene som har utviklet den nye mobilbanken.

I alt 16 mobilbanker ble testet på hvor godt de leverer i kategoriene innlogging, flytting av penger, privatøkonomi, kortadministrasjon og kundeservice.

Hver av disse er så blitt vurdert etter fire hovedparametere: visuell design, layout, brukervennlighet og navigering i løsningen.

Powered by Labrador CMS