Klarna vil utvide shoppingopplevelsen og legger til ny funksjonalitet i appen.

Klarna lager app for «sosial shopping»

Den svenske betalingsgiganten Klarna oppdater sin app med ønskelister og prisvarsling slik at brukerne enklere skal finne det de ønsker seg til riktig pris – før de betaler med Klarna.

Publisert

– Vi ønsker å hjelpe forbrukeren gjennom hele shoppingprosessen, fra oppdagelse og planlegging til kjøp og opplevelsen etter kjøp. Alt dette skjer i den nye appen vår, sier Thomas Elvestad markedsdirektør i Klarna Norge i en pressemelding.

Blant nyhetene i den oppdaterte appen er muligheten til å lage ønskelister med produkter fra de norske nettbutikkene som er tilknyttet Klarna

Det finnes også en prisvarslingstjeneste som sier fra når et produkt kunden er på jakt etter blir satt ned i pris. I tillegg kan kunden få skreddersydd sydd inspirasjon basert på interesser.

– Kundene vil ha inspirasjon, de vil ha det enkelt og de vil ha valuta for pengene. Med den nye Klarna-appen hever vi hele kundereisen ved å tilby alle aspektene i en shoppingprosess på ett sted. Det vil gi kundene et personalisert tilbud som er helt unikt i dag, sier Elvestad, som men at appen for alvor skal introdusere nordmenn for konseptet «sosial shopping»

Drøyt 7100 norske nettbutikker er i dag tilknyttet Klarna og ifølge selskapet brukes appen av omtrent 500.000 nordmenn i måneden.