F.v. Styreleder Dag Honningsvåg, CEO Carl Wilhelm Vedvik og produksjef og majoritetseier Jo Hansæl i Adline.
F.v. Styreleder Dag Honningsvåg, CEO Carl Wilhelm Vedvik og produksjef og majoritetseier Jo Hansæl i Adline.

Konkurs med milliongjeld i november: Nå satser Adline på ny med frisk kapital i banken

Etter nedturen i høst, har gründerne samlet tung kompetanse og friske millioner til nysatsing i et kriserammet annonsemarked.

Publisert Sist oppdatert

På tampen av fjoråret måtte mediegründerne Dag Honningsvåg og Jo Hansæl gå til skifteretten med oppstartselskapet sitt, Adline, tidligere BylineMe.

– På slutten forsøkte vi å dreie selskapet mot en annonsedelen av plattformen. Men da hadde vi dratt det så langt at eksisterende investorer trakk seg ut, i fjor sommer. Vi forsøkte, men klarte ikke å få på plass ny kapital, forteller Hansæl.

Kort tid etterpå har duoen likevel klart å stable et nytt selskap ved samme navn på beina. Nå har de hentet 5 millioner kroner til å satse i det digitale annonsemarkedet, som er hardt rammet av virusutbruddet.

For å lese artikkelen må du ha abonnement på Shifter+

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Årsabonnement på SHIFTER+
3690,- per år



Bestill her

Månedsabonnement på SHIFTER+
369,- per mnd



Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 1290,- per år

Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 129,- per mnd

Bestill her