CEO i Eduplaytion, Kristoffer Hundershagen
CEO i Eduplaytion, Kristoffer Hundershagen

Lærer bort matte med «skins» og avatarer med dialekt

Gründeren bak Eduplaytion mener Kahoot har banet vei for norsk ed-tech.

Publisert Sist oppdatert

– Det er så morsomt å lage spill for barn, for de er så ærlige på hva de liker og ikke liker, forteller Kristoffer Hundershagen, gründer av selskapet Eduplaytion.

Selskapet, som holder til i Bergen, står bak mattespillet «Numetry», som med avatarer og en rekke minispill skal lære barn at matte er både moro og nyttig.

– Vi ønsket å skape et spill som barn vil ha.

For å lese artikkelen må du ha abonnement på Shifter+

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Årsabonnement på SHIFTER+
3690,- per år



Bestill her

Månedsabonnement på SHIFTER+
369,- per mnd



Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 1290,- per år

Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 129,- per mnd

Bestill her