Gründer og daglig leder Kjetil Meisal i ONiO sammen med medgründer og CMO Runar Finanger.
Gründer og daglig leder Kjetil Meisal i ONiO sammen med medgründer og CMO Runar Finanger.

Må utsette lansering av feberplaster: Sensor-teknologien kan likevel dra inn store summer

ONiO fører en tungrodd finansieringsrunde, men fyller opp med millioner til et parallelt tech-prosjekt: «Reduserer den finansielle risikoen», sier daglig leder Kjetil Meisal.

Publisert

Ideelt sett skulle finansieringsrunden på et titalls millioner kroner vært lukket på nyåret, men coronapandemien bremset løpet. Selskapet jobber fremdeles med å sikre nødvendig kapital, og nå er målet å hente et betydelig beløp før sommeren.

Tross forsinkelse blant både norske- og internasjonale investorer, opplever ONiO en boost rundt produktet; de gikk ifølge gründerne fra å være i kategorien "nice to have" til å bli noe stort sett alle kunne relatere seg til: febermåling.

Selskapet utvikler - i første omgang - et plaster som fungerer som et trådløst termometer; en teknologi som ifølge gründer og daglig leder Kjetil Meisal ikke har endret seg på nærmere hundre år, foruten at den har blitt digital, da.

For å dekke det akutte informasjonsbehovet under utbruddet av COVID-19 tilbyr vi nå SHIFTER+ gratis de første 30 dagene. Og reduserer samtidig prisen på månedsabonnementet. Du kan når som helst si opp abonnementet.

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Abonnement SHIFTER+
Kampanje
GRATIS første 30 dager,
deretter 129,- per mnd

Bestill her

Årsabonnement på SHIFTER+
1290,- per år (107,- pr mnd)


Bestill her