Ludenso har lansert en "alfa-versjon" av et nytt AR-program ved 10 pilotskoler. Her fra Montessoriskolen i Asker.
Ludenso har lansert en "alfa-versjon" av et nytt AR-program ved 10 pilotskoler. Her fra Montessoriskolen i Asker.

MovieMask solgte for millioner og fikk innpass hos gigantene, men møtet med barna endret alt

Nå vil gründere bak MovieMask og Ludenso flytte klasserommet til minst én million barn inn i AR.

Publisert   Sist oppdatert

MovieMask har siden oppstarten i 2016, solgt over 15.000 filmbriller til 80 land og fra utsalgssteder som Eplehuset, Telenor og Elkjøp. Likevel ville gründerne i 2018 skrote selskapsnavnet til fordel for Ludenso, herunder en ny edtech-satsing.

– Vi følte på et større behov for å gjøre en forskjell, ikke bare levere filmmasker, sier Eirik Wahlstrøm, som kort tid etter avgjørelsen om et navnebytte, angret.

– 2019 ble et ekstremt spennende og begivenhetsrikt år, men det bød også på mange utfordringer. Det å balansere den operative driften av MovieMask i parallell med utviklingen av Ludenso som en ny startup, var krevende, sier Wahlstrøm.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Digitalt abonnement - 369 kroner per måned

Bestill her

Digitalt abonnement - 3690 per år

Bestill her

Bedrift som ønsker fem eller flere tilganger

Ta kontakt med
[email protected]