Ludenso har lansert en "alfa-versjon" av et nytt AR-program ved 10 pilotskoler. Her fra Montessoriskolen i Asker.
Ludenso har lansert en "alfa-versjon" av et nytt AR-program ved 10 pilotskoler. Her fra Montessoriskolen i Asker.

MovieMask solgte for millioner og fikk innpass hos gigantene, men møtet med barna endret alt

Nå vil gründere bak MovieMask og Ludenso flytte klasserommet til minst én million barn inn i AR.

Publisert Sist oppdatert

MovieMask har siden oppstarten i 2016, solgt over 15.000 filmbriller til 80 land og fra utsalgssteder som Eplehuset, Telenor og Elkjøp. Likevel ville gründerne i 2018 skrote selskapsnavnet til fordel for Ludenso, herunder en ny edtech-satsing.

– Vi følte på et større behov for å gjøre en forskjell, ikke bare levere filmmasker, sier Eirik Wahlstrøm, som kort tid etter avgjørelsen om et navnebytte, angret.

– 2019 ble et ekstremt spennende og begivenhetsrikt år, men det bød også på mange utfordringer. Det å balansere den operative driften av MovieMask i parallell med utviklingen av Ludenso som en ny startup, var krevende, sier Wahlstrøm.

For å dekke det akutte informasjonsbehovet under utbruddet av COVID-19 tilbyr vi nå SHIFTER+ gratis de første 30 dagene. Og reduserer samtidig prisen på månedsabonnementet. Du kan når som helst si opp abonnementet.

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Abonnement SHIFTER+
Kampanje
GRATIS første 30 dager,
deretter 129,- per mnd

Bestill her

Årsabonnement på SHIFTER+
1290,- per år (107,- pr mnd)


Bestill her