strømmetjenester
Netflix-nedtur: Veksten uteblir
Konkurransen tilspisser seg, hevder strømmegiganten.
Netflix hadde estimert en økning på 8,5 millioner nye abonnementer, men fikk kun 8,3 millioner i fra oktober til desember, viser selskapets kvartalsrapport.
Det innebærer den laveste veksten i antall abonnementer siden 2015, ifølge TechCrunch, og videre en nedgang på omtrent 50 prosent fra abonnement-«boomen» under pandemien i 2020, skriver nettstedet.
Strømmetjenesten hadde ved årsskiftet rett over 220 millioner abonnementer totalt, og nå venter Netflix 2,5 millioner nye i første kvartal. I fjor var økningen på fire millioner.
Selskapet mener de merker en sterk konkurranse om strømmekundene da flere underholdningsaktører utvikler sine egne tilbud.
Kvartalsrapporten slo ut på Netflix' aksje torsdag, som fikk en nedgang på nesten 20 prosent i etterhandelen på børsen i USA, skriver NTB.