Nok en Vipps-topp bytter ut betaling med apotek
I vår byttet sjefen for Vipps mobilsatsing, Elisabeth Haug, beite og ble daglig leder i nettapoteket Farmasiet. Nå har hun lokket over kommunikasjonssjefen i Vipps, Hanne Kjærnes.
Nettapoteket som prøver å utfordre den etablerte apotekbransjen, er i sterk vekst. I fjor endte omsetningen på 327 millioner kroner, noe som var mer enn en dobling sammenlignet med året før.
Ifølge Kampanje har den relativt ferske sjefen Elisabeth Haug ambisjoner om å runde én milliard kroner i omsetning i løpet av et par år.
For at det skal lykkes må selskapet, som tidligere het Komplett Apotek, endre nordmenns vaner når det gjelder å handle apotekvarer.
Derfor henter Haug nå inn sin tidligere Vipps-kollega, Hanne Kjærnes, som ny leder for merkevare, kultur, markedsføring og kommunikasjon i netthandelsselskapet.
Kjærnes skal lede et lite team som skal skal «levere på daglige aktiviteter og salg, samtidig som merkevaren skal styrkes gjennom en tydelig strategisk plattform for selskapet», kommer det frem i en pressemelding.