investering

Norsk oppkjøpsfond sikrer seg svensk hårmerkevare

Driv Kapital har sikret seg majoriteten av det svenske hårpleimerket Björn Axén.

Johan Helström, daglig leder og eier av Björn Axen.
Johan Helström, daglig leder og eier av Björn Axen.
Publisert

Det norske oppkjøpsfondet Driv Kapital kjøper opp majoriteten av det svenske hårpleimerket Björn Axén

Det annonserer selskapene i en pressemelding til Shifter. 

Fondet kjøper 52,67 prosent av aksjene i selskapet som har over 40 års erfaring med produktutvikling. 

Den svenske merkevaren er nå i ferd med en internasjonale ekspansjon, opplyses det. 

I Norge selges Björn Axén-produkter hos blant annet Vita og KICKS.

– Vi er utrolig takknemlige for tilliten og støtten fra Driv Kapital. Investeringen er et bevis på det harde arbeidet og engasjementet fra teamet vårt, sier Johan Hellström, administrerende direktør i Björn Axén.

Hellström beholder selv 40 prosent av aksjene og fortsetter som daglig leder for selskapet.

Driv Kapital har tidligere gjort flere store investeringer i Norge. I fjor kjøpte de 73 prosent av Bislett Kebab House for flere hundre millioner kroner. 

Tidligere i år gikk oppkjøpsfondet også inn som eier i et nytt IT-konsulentnettverk bestående av selskapene Soco, Gnist og Forse, der de kjøpte 38 prosent av aksjene.