Retail
«Norsk» startup tatt opp i ny global Microsoft-inkubator
Thea Myhrvold er glad for å motta rådgiving og Microsoft-kreditt for å bygge opp sin retail-startup, Getbee.
Thea Myhrvold vil bringe tilbake det mennskelige elementet i netthandel
Foto: Benedicte Tandsæther-Andersen
– Med støtten fra Microsofts Pegasus program er vi klare til å ta live video shopping til nye høyder, deler Thea Myhrvold oppstemt på Linkedin.
Siden mars 2018 har hun vært gründer og daglig leder i Getbee, et selskap som fokuserer på kommunikasjon over store avstander. Da Shifter sist omtalte Getbee i 2019 hadde de nylig landet en millionavtale som første som fikk tilby legekonsultasjoner over nett i Dubai. Nå har fokuset skiftet til retail-bransjen.
Det Dubai-baserte selskapet beskriver seg som et SaaS-selskap som hjelper merkevarer å bringe tilbake det mennskelige elementet i netthandel gjennom videosamtaler.
For å lykkes med det nye konseptet har Getbee blitt tatt opp i Microsoft sitt nye, toårige inkubatorprogram: Pegasus. Her tildeles hvert selskap som velges ut en salgsrådgiver og en success manager fra Microsoft, i tillegg til opptil 350.000 dollar i kreditt som kan brukes på Microsoft-tjenester som GitHub, LinkedIn og Azure.
Techcrunch, som nylig omtalte det nye inkubator-programmet, skriver at Microsoft hevder å allerede ha støttet mer enn 100 startups med over 35 millioner dollar i kreditt. De er spesielt på utkikk etter oppstartsselskaper som har bevist tidlig product-market fit innenfor industrier som helse, AI, retail eller cybersikkerhet.
Få gratis nyhetsbrev
Abonner på Shifters nyhetsbrev for de siste nyhetene, trendene og analysene.