oppkjøp

Norske Databeat kjøpt opp av svensk selskap 

Norsk pioner innen programvare for informasjonsskjermer blir del av en større nordisk satsing. 

Selger: Øyvind Andøy (til venstre=, gründer i Databeat, og administrerende direktør Henrik Mazzanti i PLAYipp.
Publisert

Det norske gründerselskapet Databeat.Net, som leverer løsninger for digital signage (teknologiske løsninger knyttet til informasjonsskjermer), er blitt kjøpt opp av det svenske selskapet PLAYipp, melder Databeat i en pressemelding.

– Dette markerer en viktig milepæl i vår vekststrategi, sier administrerende direktør i PLAYipp, Henrik Mazzanti, i pressemeldingen.

Shifter skrev om Databeat i 2019. Da hadde selskapet blitt testet av Samsung og kommet gjennom nåløyet. 

PLAYipp har den svenske programvare-investoren Monterro i ryggen. 

Oppkjøpet er en del av PLAYipps strategi for å bli en betydelig aktør innen digital signage. Databeat blir nå en del av en organisasjon med rundt 50 ansatte. 

Få gratis nyhetsbrev

Abonner på Shifters nyhetsbrev for de siste nyhetene, trendene og analysene.

– Nok muskler 

Gründer og administrerende direktør i Databeat, Øyvind Andhøy, ser frem til å bli en del av et større selskap.

– For oss er det viktig å styrke vår allerede betydelige innflytelse i det norske markedet, men jeg gleder meg spesielt til endelig å ha muskler nok til også å tenke internasjonalt, sier Andhøy.

Ifølge pressemeldingen var PLAYipps gode rykte for kundestøtte en viktig faktor for Databeat.

– Alle våre kunder i privat og offentlig sektor, skal fortsatt kjenne seg hjemme selv om vi nå blir del av en større enhet, forsikrer Andhøy.

 Selv om selskapet Andøy har gründet, nå blir solgt - blir gründeren med videre. 

Saken er skrevet med bruk av ChatCPT og kvalitetssikret av Shifters redaksjon.