Klarna posisjonerer seg som bankutfordrer.
Foto: Klarna/Presse
Pangstart for Klarnas sparekonto
Kundene strømmer til fintech-kjempens «tradisjonelle» produkter.
I løpet av én måned har svenske Klarna fått 20.000 kunder til sin sparekonto, som er det seneste i en serie av mer tradisjonelle bankprodukter fra selskapet. Fra før benytter nær 250.000 kunder selskapets fysiske betalingskort.
Det skriver DI Digital.
Det er ingen hemmelighet at den svenske fintech-kjempen ønsker å bli en bank, noe de også fikk konsesjon til i 2017.
– Vi kommer helt sikkert til å konkurrere med storbankene, sier produktsjef David Fock til den svenske avisen, men understreker at han ikke er spesielt interessert i hva de store gjør.
Klarna har imidlertid ikke lagt ned en stor markedsføringsinnsats på dette området, annet enn å informere eksisterende kunder og de nye mulighetene.
Samtidig har de lovet å gi kundene Sveriges beste rente på sparekonto, opptil 1,61 prosent ved binding på to år.
I fjor gikk selskapet med rekordunderskudd.