-
Fagansvarlig Data og innsikt | Eksfin
-
Chief Commercial Officer / VP Sales | Muybridge
-
Seniorutvikler | Cartagena
-
Recruitment Specialist | Rede People
-
Lead Cloud Engineer | Sikri
-
Onboarding Specialist | Varig
-
.Net Specialist | Novanet
-
Chief Technology Officer (CTO) | Abel Technologies AS
-
CFO | TAKE TAKE TAKE AS
-
Erfaren utvikler | Boitano AS

Pangstart for Klarnas sparekonto
Kundene strømmer til fintech-kjempens «tradisjonelle» produkter.
I løpet av én måned har svenske Klarna fått 20.000 kunder til sin sparekonto, som er det seneste i en serie av mer tradisjonelle bankprodukter fra selskapet. Fra før benytter nær 250.000 kunder selskapets fysiske betalingskort.
Det skriver DI Digital.
Det er ingen hemmelighet at den svenske fintech-kjempen ønsker å bli en bank, noe de også fikk konsesjon til i 2017.
– Vi kommer helt sikkert til å konkurrere med storbankene, sier produktsjef David Fock til den svenske avisen, men understreker at han ikke er spesielt interessert i hva de store gjør.
Klarna har imidlertid ikke lagt ned en stor markedsføringsinnsats på dette området, annet enn å informere eksisterende kunder og de nye mulighetene.
Samtidig har de lovet å gi kundene Sveriges beste rente på sparekonto, opptil 1,61 prosent ved binding på to år.
I fjor gikk selskapet med rekordunderskudd.