lansering
Prisguiden ble kjøpt opp av Klarna - nå lanserer deler av teamet bak en konkurrent
Det er lansert en ny tjeneste for sammenligning av priser i Norge.
Godpris.no har samlet informasjon på millioner av produkter og benytter seg av en ny type matcheteknologi som skal gjøre det mulig å sammenligne og få prisvarsel med et høyere presisjonsnivå enn konkurrentene.
Andreassen-Perez og resten av gründerteamet har bakgrunn fra Prisguiden som i sin tid ble en del av Pricerunner som til slutt ble kjøpt opp av den svenske fintech-giganten Klarna.
Andreassen-Perez sluttet i Klarna i fjor etter fem år med Prisguiden. Nå bootstrapper han og Simen Graaten selskapet.
Han forteller at de to har tatt konsulentoppdrag for å få økonomien til å gå rundt. – Vi har bygget alt fra bunnen på rundt tre-fire måneder, sier Andreassen-Perez.
– Det har vært morsomt å få ta tak i alle de tingene som vi aldri fikk gjort i Prisguiden.
Det gjelder blant annet at man nå kan få varsler om nedsatte priser på produkter med riktig farge og størrelse.
– Mange av sammenligningstjenestene for priser gir varsler, men de skiller ikke på varianter. Dermed får man tips om en billig sko, men gjerne i feil størrelse og farge, sier han. – Vi tror det vil gi bedre opplevelse for brukerne og bedre match for butikkene.
Forretningsmodellen går ut på å sende trafikk til nettbutikkenes tilbud. Godpris.no får betalt per klikk og vil også inngå såkalte affiliate-avtaler, hvor de tar seg betalt for å fremme eller lenke til butikkene på andre måter.
– Modellen er i all hovedsak basert på klikk. Vi har ingen faste kostnader eller bindingstid, sier gründeren.
– Skal dere hente ekstern kapital?
– Vi får se. Det blir i så fall noe vi ser nærmere på neste år.